Skaffa chattfunktion på företagets sajt

Det finns många sätt att se till så företagets kunder är så nöjda som möjligt. Allra viktigast är att ge dina kunder återkoppling så snabbt som möjligt, till exempel genom e-post eller live chatt.

Många svenska kunder föredrar chatt framför andra former av kommunikation. Detta på grund av att de flesta inte har tid i sin arbetsdag att skriva mer e-post än nödvändigt och inte heller tid att prata i telefonen.

Hur fungerar ett bra chattprogram?

Ett chatt bör först och främst vara lättillgängligt för kunden. Detta genom till exempel en knapp på huvudsidan där de blir direkt uppkopplade till en chattoperatör. Chattoperatörerna bör vara redo att svara så snabbt som möjligt. Det bör också finnas funktioner för operatörerna att använda färdigskrivna svar. Ofta handlar det om återkommande ämnen när kunder tar kontakt och med färdiga svar hanterar man chattet snabbare och smidigare.

Var hittar du bra chattprogram?

Det finns mängder av olika chattprogram på nätet. Viktigast är att företaget har en lista på de kriterier de behöver i programmet. Gör en lista på era kriterier och kolla in detta för att se om det är en match. Tänk på att programmet ska vara enkelt att använda både för era kunder och de anställda. Med bra kundservice ökar ni garanterat er omsättning!