Lansera med stil

Bland det svåraste inom företagsvärlden är att få andra människor att bry sig om vad just ni tillhandahåller för typ av tjänster eller produkter. Ofta kan det till och med vara så att man egentligen har en väldigt stor potentiell kundbas, men på grund av att man som företag misslyckas med att synas och också på rätt sätt, så får dessa aldrig den vetskap som behövs för att försäljningen ska kunna ta fart på allvar. För att få bukt med denna problematik så vill vi därför slå ett slag för det extraordinära - att tänka utanför boxen och lansera era nya produkter och tjänster med stil!

Att lansera en ny produkt eller tjänst så att det blir lite av en snackis är det som alla företag runt om i världen strävar efter. Om ingen har kännedom om vad just du erbjuder så blir det helt enkelt inge försäljning och då blir det heller inga inkomster, osv. Detta gör att varje företag och företagare bör göra sitt yttersta för att skaka runt lite extra i grytan var gång man är på väg att lansera någonting som man verkligen tror på. Nedan hittar ni ett par tips som kan hjälpa just ditt företag på vägen.

Anordna en fest

Att anordna en fest för att promota en tjänst eller produkt är något som är väldigt populärt i företagsvärlden. Gör man detta så gäller det dock att göra det på rätt sätt, eller kanske rättare sagt, på ett av många många olika sätt som ger en bra effekt rent exponeringsmässigt för den tjänst eller den produkt som man vill skapa vetskap om. Ett sätt kan vara att vara väldigt givmild och att gratis dela med sig av en produkt eller tjänst till de som besöker festen. Detta fungerar speciellt bra om man verkligen tror på det man lanserar och att det kommer mottas med ett ramaskri. På så vis är chansen stor att du kan få till en effekt där det går ringar på vattenytan och där inflytelserika männskor tillsammans kommer att bidra till att tala om och på så vis skapa vetskap om din nya produkt eller tjänst. Har man råd är det kanske allra bäst att anlite en professionell festfixare som Micael Bindefeld, som därigenom säkerställer att festen blir någonting alldeles extra!

Samarbeta med kändis

För dom företag som lyckas koppla samman en viss produkt eller tjänst med rätt kändis så finns det otroligt mycket att vinna, vilket är anledningen till att detta gjort så pass flitigt under årens lopp. Det stora tricket är dock att hitta en kändis som både är bra för ditt varumärke samtidigt som den också är villig till ett samarbete, samt inom ramen för företagets budget. Ibland kan man till och med lyckas komma undan med en struntsumma, om det är så att kändisen i fråga redan gillar det företaget gör. På så vis så är det enklare att få till en sorts win-win-situation där kändisen kanske får ta del av en del produkter från företaget helt gratis, för att sedan synas med dom på en rad olika sätt.

Gör något oväntat

Ett tredje alternativ kan vara att göra någonting helt oväntat i samband med din produktlansering. Att anlita den kända magikern Hans Lindström och låta honom trolla fram den nya produkten mitt framför ögonen på en stor folkmassa är ett jippo som mycket väl skulle kunna leda till stor exponering. Vid annorlunda event som detta är det nämligen vanligt att folk filmer för att sedan dela med sig av detta på nätet, något som till och med kan leda till viss viral spridning.